Contact

© 2019 Bureau Snugger

Download nu de handleiding persberichten schrijven!

Wendy Oude Veldhuis
Hazelaarhof 48

9408 AW Assen
 

e-mail: wendy@bureausnugger.nl

telefoon: 06-22619773

  • Instagram
  • LinkedIn Social Icon

Algemene

voor

waarden

Algemene voorwaarden Bureau Snugger

 
Definities
1.    Bureau Snugger: Bureau Snugger, gevestigd te Assen onder KvK nr. 51046393.
2.    Klant: degene met wie Bureau Snugger een overeenkomst is aangegaan.
3.    Partijen: Bureau Snugger en klant samen.
4.    Consument: een klant die tevens een individu is en die als privé persoon handelt.
 Toepasselijkheid algemene voorwaarden
1.    Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Bureau Snugger.  
2.    Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.
3.    Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de klant of van derden uitdrukkelijk uit.
 
Aanbiedingen en offertes
1.    Aanbiedingen en offertes van Bureau Snugger zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.
2.    Een aanbod of offerte is maximaal 1 maand geldig, tenzij een andere aanvaardingstermijn in het aanbod of de offerte staat vermeld. 
3.    Als de klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn aanvaardt, dan vervalt het aanbod of de offerte.
4.    Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij partijen dit uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeenkomen.
 
Aanvaarding 
1.    Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, behoudt Bureau Snugger zich het recht voor de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding in te trekken, zonder dat de klant hieraan enige rechten kan ontlenen. 
2.    Mondelinge aanvaarding van de klant verbindt Bureau Snugger slechts, nadat de klant deze schriftelijk (of elektronisch) heeft bevestigd.
 
Prijzen
1.    Alle prijzen die Bureau Snugger hanteert zijn in euro’s, zijn exclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten, heffingen en reis-, verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen.
2.    Alle prijzen op die Bureau Snugger hanteert voor zijn producten of diensten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan Bureau Snugger te allen tijde wijzigen. 
3.    De prijs wordt berekend volgens een standaardtarief van Bureau Snugger, geldend voor de periode waarin hij de werkzaamheden verricht, tenzij een afwijkend uurtarief is overeengekomen.
4.    Indien partijen voor een dienstverlening door Bureau Snugger een totaalbedrag zijn overeengekomen, is dit altijd een richtprijs, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk een vaste prijs, waarvan niet kan worden afgeweken, zijn overeengekomen.
5.    Bureau Snugger heeft het recht de prijzen elk half jaar aan te passen. 
6.    Voorafgaand aan de ingang ervan zal Bureau Snugger prijsaanpassingen meedelen aan de klant.
7.    De consument/De klant heeft het recht om de overeenkomst met Bureau Snugger op te zeggen indien hij niet akkoord gaat met de prijsverhoging.
 
Betalingen en betalingstermijn
1.    De klant moet declaraties binnen 14 dagen na factuurdatum aan Bureau Snugger betalen, tenzij partijen hierover andere afspraken hebben gemaakt of op de factuur een andere betaaltermijn vermeld staat.
2.    Betalingstermijnen worden beschouwd als fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de klant het overeengekomen bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft voldaan, hij van rechtswege in verzuim en in gebreke is, zonder dat Bureau Snugger de klant een aanmaning hoeft te sturen c.q. in gebreke hoeft te stellen. 
3.    Bureau Snugger behoudt zich het recht voor om een levering afhankelijk te stellen van onmiddellijke betaling danwel een zekerheidstelling te eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
 
Gevolgen niet tijdig betalen
1.    Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is Bureau Snugger gerechtigd een rente van 1% per maand in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
2.    Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan Bureau Snugger. 
3.    De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten. 
4.    Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag Bureau Snugger zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan. 
5.    In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van Bureau Snugger op de klant onmiddellijk opeisbaar. 
6.    Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Bureau Snugger, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan Bureau Snugger te betalen. 
 
Opschortingsrecht
Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.
 
Verrekening
Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van zijn recht om een schuld aan Bureau Snugger te verrekenen met een vordering op Bureau Snugger. 
  
Garantie
Wanneer partijen een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Bureau Snugger enkel inspanningsverplichtingen, geen resultaatsverplichtingen.
 
Uitvoering van de overeenkomst 
1.    Bureau Snugger voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit. 
2.    Bureau Snugger heeft het recht om de overeengekomen dienstverlening (gedeeltelijk) te laten verrichten door derden.
3.    De uitvoering van de overeenkomst geschiedt in onderling overleg en na schriftelijk akkoord en betaling van het eventueel afgesproken voorschot door de klant. 
4.    Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat Bureau Snugger tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
5.    Indien de klant er niet voor heeft gezorgd dat Bureau Snugger tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst, komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en/of extra uren voor rekening van de klant.  
 
Informatieverstrekking door de klant 
1.    De klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschik¬baar aan Bureau Snugger.  
2.    De klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit. 
3.    Indien en voor zover de klant dit verzoekt, retourneert Bureau Snugger de betreffende bescheiden. 
4.    Stelt de klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Bureau Snugger redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de klant.
 
Duur van de overeenkomst 
1.    De overeenkomst tussen Bureau Snugger en de klant wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen. 
2.    Indien een overeenkomst voor bepaalde tijd is aangegaan, dan wordt deze na afloop van de termijn stilzwijgend omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij 1 van de partijen de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van  1 maand, c.q. een consument de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand dan eindigt de overeenkomst van rechtswege.
3.    Zijn partijen binnen de looptijd van de overeenkomst voor de voltooiing van bepaalde werk¬zaamheden een termijn overeengekomen, dan is dit nooit een fatale termijn. Bij over¬schrijding van deze termijn moet de klant Bureau Snugger schriftelijk in gebreke stellen. 
 
Opzeggen overeenkomst voor onbepaalde tijd 
1.    De klant kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan te allen tijde opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand.
2.    Een consument heeft het recht een overeenkomst voor onbepaalde tijd op te zeggen met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand.
 
Intellectueel eigendom 
1.    Bureau Snugger behoudt alle intellectuele eigendomsrechten (waaronder auteursrecht, octrooirecht, merkenrecht, tekeningen- en modellen¬recht, etc.) op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen, foto’s, video’s, etc., tenzij partijen schriftelijk anders zijn overeengekomen. 
2.    De klant mag genoemde intellectuele eigendomsrechten niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Bureau Snugger (laten) kopiëren, aan derden tonen en/of ter beschikking stellen of op andere wijze gebruiken.

 

Boetebeding
1.    Indien de klant het artikel van deze algemene voorwaarden over geheimhouding of over intellectueel eigendom overtreedt, dan verbeurt hij ten behoeve van Bureau Snugger een onmiddellijk opeisbare boete van € 5.000 voor elke overtreding en daarnaast een bedrag van 5% van het hierboven genoemde bedrag voor elke dag dat die overtreding voortduurt. 
2.    Voor het verbeuren van deze boete is geen voorafgaande ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig. Ook hoeft er geen sprake te zijn van enige vorm van schade. 
3.    Het verbeuren van de in het eerste lid van dit artikel bedoelde boete doet geen afbreuk aan de overige rechten van Bureau Snugger waaronder zijn recht om naast de boete schadevergoeding te vorderen.
 
Vrijwaring
De klant vrijwaart Bureau Snugger tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door Bureau Snugger geleverde producten en/of diensten. 
 
Klachten
1.    De klant dient een door Bureau Snugger geleverd product of verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
2.    Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de klant Bureau Snugger daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 2 weken na constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen. 
3.    Consumenten dienen Bureau Snugger uiterlijk binnen 1 maand na constatering van de tekortkomingen hiervan op de hoogte te stellen.
4.    De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort¬koming, zodat Bureau Snugger in staat is hierop adequaat te reageren. 
5.    De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.
6.    Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat Bureau Snugger gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.
 
Ingebrekestelling

1.    De klant dient ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken aan Bureau Snugger.
2.    Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een ingebrekestelling Bureau Snugger ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt. 
 
Hoofdelijke aansprakelijkheid klant
Als Bureau Snugger een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige bedragen die zij op grond van die overeenkomst aan Bureau Snugger verschuldigd zijn. 

 
Aansprakelijkheid Bureau Snugger
1.    Bureau Snugger is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.  
2.    Indien Bureau Snugger aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst.
3.    Bureau Snugger is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden.
4.    Indien Bureau Snugger aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebreke van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
5.    Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting.
 
Vervaltermijn 
Elk recht van de klant op schadevergoeding van Bureau Snugger vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 van het Burgerlijk Wetboek.

 
Recht op ontbinding
1.    De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer Bureau Snugger toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de ontbinding niet rechtvaardigt. 
2.    Is de nakoming van de verplichtingen door Bureau Snugger niet blijvend of tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Bureau Snugger in verzuim is. 
3.    Bureau Snugger heeft het recht de overeenkomst met de klant te ontbinden, indien de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, danwel indien Bureau Snugger kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om te vrezen dat de klant zijn verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen nakomen. 

 

Overmacht
1.    In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van Bureau Snugger in de nakoming van enige verplichting ten aanzien van de klant niet aan Bureau Snugger kan worden toegerekend in een van de wil van Bureau Snugger onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijk¬heid niet van Bureau Snugger kan worden verlangd. 
2.    Tot de in lid 1 genoemde overmachtsituatie worden ook - doch niet uitsluitend - gerekend: noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand, rellen, ziekte, natuurrampen, etc.); wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of andere derden; onverwachte stroom-, elektriciteits- internet-, computer- en telecomstoringen; computer-virussen, stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen. 
3.    Indien zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Bureau Snugger 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Bureau Snugger er weer aan kan voldoen. 
4.    Vanaf het moment dat een overmachtsituatie tenminste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden. 
5.    Bureau Snugger is in een overmachtsituatie geen enkele (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de overmachttoestand enig voordeel geniet.
 
Annulering
Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor een masterclass of training de opdracht wordt geannuleerd door de klant of consument, zullen de volgende kosten alsnog in rekening worden gebracht:

1. Bij annulering tot de 14e dag (exclusief) voor aanvang van de masterclass of training: geen kosten.
2. Bij annulering vanaf de 13e dag (inclusief) voor aanvang van de masterclass of training: 75% van de kosten vervalt, de overige 25% wordt in rekening gebracht en dient betaalt te worden door de klant
3. Bij annulering vanaf de 3e dag (inclusief) voor aanvang van de masterclass of training: 50% van de kosten vervalt, de overige 50% wordt in rekening gebracht en dient betaalt te worden door de klant

Uitzonderingen op deze voorwaarden zijn onder geen enkele omstandigheden mogelijk. 

Wijziging van de overeenkomst 
 
Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan het nodig blijkt om de inhoud ervan te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.
 
Wijziging algemene voorwaarden
1.    Bureau Snugger is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. 
2.    Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd. 
3.    Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen. 
 
Overgang van rechten
1.    Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van Bureau Snugger. 
2.    Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek. 
 
Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
1.    Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige bepalingen van deze voorwaarden niet aan. 
2.    Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Bureau Snugger bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
 
Toepasselijk recht en bevoegde rechter
1.    Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing. 
2.    De Nederlandse rechter in het arrondissement waar Bureau Snugger is gevestigd/ praktijk houdt/kantoor houdt is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.

 

Opgesteld op 1 november 2019.